Mark Zuckerberg richtte met drie vrienden/medestudenten in 2004 Facebook op, in eerste instantie was het alleen een social network site voor de studenten van Harvard, maar door het ongekende succes wat de site beleefde op deze universiteit besloot Facebook zich open te stellen voor meerdere universiteiten. Facebook heeft geen marketingbeleid gevoerd aan het begin van het bestaan, maar is via een link in een email van student naar student gegaan. Iedereen praatte erover, je hoorde er niet meer bij als je geen Facebook had. Facebook werkte dus als Viral Marketing.
dinsdag 4 januari 2011
Conceptlancering door Wilko Koning
Facebook
Ik heb gekozen voor de conceptlancering van Facebook.
Mark Zuckerberg richtte met drie vrienden/medestudenten in 2004 Facebook op, in eerste instantie was het alleen een social network site voor de studenten van Harvard, maar door het ongekende succes wat de site beleefde op deze universiteit besloot Facebook zich open te stellen voor meerdere universiteiten. Facebook heeft geen marketingbeleid gevoerd aan het begin van het bestaan, maar is via een link in een email van student naar student gegaan. Iedereen praatte erover, je hoorde er niet meer bij als je geen Facebook had. Facebook werkte dus als Viral Marketing.
Mark Zuckerberg richtte met drie vrienden/medestudenten in 2004 Facebook op, in eerste instantie was het alleen een social network site voor de studenten van Harvard, maar door het ongekende succes wat de site beleefde op deze universiteit besloot Facebook zich open te stellen voor meerdere universiteiten. Facebook heeft geen marketingbeleid gevoerd aan het begin van het bestaan, maar is via een link in een email van student naar student gegaan. Iedereen praatte erover, je hoorde er niet meer bij als je geen Facebook had. Facebook werkte dus als Viral Marketing.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten