maandag 13 december 2010

Wilko's goede concept.

Goed concept:

The Voice of Holland.

The Voice of Holland is een goed crossmediaal concept, bedacht door John de Mol en geproduceerd door Talpa Producties. Het is ten eerste een talentenjacht waar doormiddel van een voor selectie, tijdens de audities alleen goede zangers en zangeressen meedoen. De twist in deze talentenjacht is dat de jury, bestaande uit Angela Groothuizen, Jeroen van der Boom, Nick&Simon, Van Velzen, met hun rug naar de persoon in kwestie zit. Zo gaat het alleen om de voice om door te gaan. Zoals ik al schreef is TVOH een crossmediaal concept, want je kan de uitzending via het internet bekijken en er wordt ingespeeld op de huidige ‘twittercratie’. Het is tijdens de liveshows mogelijk om direct contact te krijgen met de kandidaten via het bekende social media programma twitter (http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Voice_of_Holland).

Trendfactoren:

Demografie – TVOH is bedoeld voor de muziekliefhebber die graag tv kijkt.

Economie – Om concepten als deze te produceren moet er veel geïnvesteerd worden, maar als het dan zo’n succes is als TVOH, kan je het concept naar het buitenland verkopen en er veel geld aan verdienen.

Sociaal Cultureel – Het is mogelijk om deel te nemen aan TVOH, welk sociaal culturele achtergrond je ook hebt.

Technologie – Er wordt tijdens TVOH veel reclame gemaakt voor de Samsung Galaxy Tab. “Start met volgen” via de tablets en smartphones is het idee van Vodafone achter deze campagne.

Ecologie – Geen

Politiek – Geen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten