maandag 6 december 2010

Wilko's trendwatcher

Reinier Evers


Trendwatching.com oprichter Reinier Evers (40) is een volleerd trendwatcher, ondernemer, en spreker. Hij heeft een Master's degree in economie aan de Universiteit van Amsterdam, en is gefascineerd door de online business revolutie sinds dat hij voor het eerst in aanraking kwam met het web in 1994 op de New York University, waar hij de studie Business Policy volgde.

Terwijl hij werkte bij het interactieve bureau AGENCY.COM in New York en Londen (1997-1999), werkte hij samen met internationale cliënten, zoals British Airways, Texaco en Compaq, hier managede hij een team van strategen en analisten. Veel van deze projecten betrokken trend spotting, bedrijfskundig onderzoek, visie-ontwikkeling en analyse van de concurrentie, waardoor trendwatching.com een natuurlijke progressie van zijn activiteiten was. Deze dagen verwelkomt, trendwatching.com meer dan 150.000 bezoekers van haar website elke maand, terwijl 160.000 professionals in 180 + landen van het bedrijf maandelijkse Trend Briefings ontvangen. De jaarlijkse Trend Reports zijn gekocht door vrijwel alle toonaangevende B2C merken in de wereld.

Reinier was ook een medeoprichter van Urbanbite, een online portal van voedsel levering in het Verenigd Koninkrijk en Nederland, dit bedrijf werd in 2001 verkocht aan lastminute.com, een van de grootste reis- en entertainment ondernemingen van Europa.

Gedurende zijn carrière heeft Reinier als keynote spreker op online branche-evenementen, workshops en conferenties in Europa gesproken. (Londen, Amsterdam, Reykjavik, Malmö, Milaan, Parijs, Brussel, Istanbul, Zürich, Madrid), Noord-Amerika (New York, San 
Francisco, Chicago, Atlanta, Dallas, Miami, Minneapolis, Toronto, San Juan), Azië-Pacific (Shanghai, Singapore, Sydney, Melbourne), het Midden-Oosten (Dubai), Afrika (Johannesburg) en Zuid-Amerika (Buenos Aires, São Paulo ).

Hij is ook geciteerd als een trend expert in talrijke zakelijke publicaties, waaronder Time Magazine, New York Times, The Guardian, de Financial Times, Die Zeit, Advertising Age en blogs als buzzmachine.com, thelongtail.com en gapingvoid.com.

Op corporate niveau, heeft Reinier samengewerkt met toonaangevende merken zoals Young & Rubicam, Sony Ericsson, Electronic Arts, InterContinental Hotels Group, INSEAD, Masterfoods en Unilever (http://trendwatching.com/about/reinier/).



Trendwatcher van het Jaar


Parafrase: Reinier Evers is in 2007 uitgeroepen tot trendwatcher van het jaar. Hij wordt geprezen op de manier waarop hij de trends vertaald voor zowel publiek als bedrijfsleven. Trendwatching staat bekend om de maandelijkse gratis nieuwsbrief. Daarnaast worden er op de website betaalde jaarrapporten en videos aangeboden. Ook is het mogelijk om lezingen en presentaties van Reinier Evers zelf terug te kijken. Door middel van zijn praktijkgerichte aanpak belicht hij de kansen en bedreigingen die uit trends voortvloeien aan de hand van cases. Zo laat hij bijvoorbeeld meestal zien hoe succesvolle bedrijven inspelen op een bepaalde trends of zelf de trendsetter uithangen (http://trendwatching.com/about/inmedia/articles/2007_reinier_evers_trendwatcher_van.html).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten